З історії закладу
Стрімкий розвиток технологій впливає на різні сфери життя людини – утворюються нові професії, пов’язані з необхідністю поєднання наукових знань, технічної, інженерної, дизайнерської та математичної компетентності – STEM-професії. Освітні заклади мають швидко адаптуватися до потреб ринку праці і надавати учням такі знання, які у майбутньому дозволили б їм стати конкурентоспроможними фахівцями.
STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії і нових знань. Але, звісно, STEM-освіта – це не тільки «навчання навпаки».
Абревіатура STEM розшифровується як: SCIENCE (природничі науки).
НАУКА є вивченням природного світу, в тому числі законів природи, пов’язаних з фізикою, хімією, біологією, а також оперуванням або застосуванням фактів, принципів, концепцій, пов’язаних з цими дисциплінами.
ТЕХНОЛОГІЯ включає в себе всю систему людей і організацій, знань, процесів і пристроїв, які входять до створення та функціонування технологічних артефактів, а також самі артефакти, тобто продукти технологічної діяльності.
ІНЖИНІРИНГ є сукупністю знань про дизайн та створення продуктів і способу вирішення проблеми. Інжиніринг використовує поняття науки та математики, а також технологічні процедури та інструменти.
МАТЕМАТИКА вивчає закономірності і взаємозв’язки між величинами, цифрами та формами. Математика включає теоретичну математику і прикладну математику.
Ми живемо у світі, який не розділено на окремі дисципліни чи предмети, тому важливо бачити його цілісним. Сьогодні діти отримують фрагментарні знання, які можна порівняти з пазлами. І лише у небагатьох учнів ці «пазли» складаються в єдину «картину» світу. Діти отримують знання від учителя, з підручників, з інтернету і дуже рідко апробують їх самі. Тому за міжпредметною інтеграцією майбутнє. І найбільший «козир» STEM-освіти у тому, що вона допомагає опанувати їх не відокремлено, а за допомогою інтеграції всіх цих дисциплін у єдину систему навчання.
STEM-освіта передбачає інтеграцію напрямів STEM (науки, технологій, інженерії та математики) в один освітній процес. Занурення учнів в науку і технології ще в шкільні роки мотивує учнів вибрати професії, пов’язані з ними. Це важливо в цілому для країни, потужний науково-технічний потенціал якої зумовлює економічний розвиток. Майбутні новатори і інноватори повинні отримувати якісні і грунтовні знання в області природних і технічних наук у поєднанні з навичками XXI століття – такими як спілкування, робота в команді і вирішення проблем в контексті інноваційних можливостей і поточних потреб суспільства. Щоб бути конкурентоздатною, Україна повинна мати висококваліфіковані кадри, проте це неможливо реалізувати без реформування освіти і по-справжньому освіченого суспільства. Впровадження в освітній процес технологій STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця: